Pokud jste viděli seriál Mad Men, tak určitě poznáte hlavní postavu Dona Drapera, který sedí v rohové kanceláři v mrakodrapu, přemítá o společnosti a přichází s krásnými a výstižnými slogany. Jenže za každým takovým „géniem“ je planner. A bez plánování by byl Don Draper bez práce.
Proto vznikl tento blog, který má za cíl ukázat, že plánovač má pravděpodobně tu nejdůležitější práci v reklamě: to on stojí mezi klientem a kreativci, provádí výzkumy, získává zpětnou vazbu a dělá vše, aby zajistil, že klient dostane úspěšnou kampaň, za kterou si zaplatil.
Cílem série článků je vytvořit jakéhosi praktickýho průvodce, který vám poskytne zákulisní pohled na to, o čem strategické plánování vlastně je.

Úvod

  1. Kdo je sakra ten planner?
  2. Svět plný plannerů
  3. Strategic planner: Popis práce versus realita
  4. Kdo je kdo v reklamní agentuře

Od insightu k nápadu

  1. Jak probíhá kickoff call
  2. Hledání insightů
    1. Focus group
    2. Etnografický výzkum
    3. Rozhovory se zúčastněnými stranami/stakeholdery
    4. Individuální rozhovory
    5. Dotazníky
    6. Monitoring sociálních sítí
    7. Data Mining
  3. Kreativní briefy a briefování
  4. Kulturní napětí
  5. Jak prodat nápad klientovi

Každodenní práce plannera

  1. Testování konceptů
  2. Předtestování
  3. Bílá kniha
  4. Brainstorming
  5. Pitchování nového byznysu
  6. Positioning
  7. Architektura značek
  8. Segmentace zákazníků
  9. Tvorba person
  10. Mapování rozhodovacího procesu spotřebitele
  11. Pro bono práce
  12. Soutěže

Bonus

  1. 5 pomocných otázek pro hledání insightů
  2. Informační zdroje
  3. Prezentujte jako planner
  4. Jak na správnou strukturu prezentace
  5. Pár cvičebních nástrojů na závěr