Je třeba pochopit rozdíl mezi efektivitou a výkonností, protože se nejedná o to samé. Zajímejte se primárně o efektivitu (míra dosažení vašich cílů). Výkonnosti (poměr efektivity vůči úsilí) věnujte sekundární pozornost.
Nikdy nemějte výkonnost jaké své jediné zaměření. To vede ke snížení rozpočtu, poklesu tržeb a snižování zisku.
Zaměřte se na efektivitu. Cílem je maximalizovat zisk (finanční efektivnost), ne ROI (finanční výkonnost).
Stanovte jasné cíle. Pokud tak neučiníte, máte nakročeno k selhání (podrobnější informace naleznete zde).
- Začněte s obchodními cíli. Jak to přinese zisk? Kolik toho potřebujete prodat? Za jakou cenu?
- Pak nastavte marketingové cíle. Ke komu potřebujete mluvit? Co od nich chcete udělat?
- Nakonec se zamyslete nad komunikačními cíli. Kolik lidí potřebujete k dosažení cíle? Co chcete, aby si mysleli a cítili? Jak vám v tom pomůže komunikace?
Získejte správné načasování. Lepší je toho využít zhruba hned teď než plýtvat celý rok na to, aby to bylo perfektní. Určete pro to dostatečný rozpočet. I ta nejlepší kampaň na světě selže bez investic.
Nastavte a přidělte rozpočet, abyste prvně maximalizovali efektivitu, výkonnost řešte jako druhou v pořadí.
Spojte to s aktivitou budování značky – je to nejúčinnější nástroj ve vašem arzenálu. Podpořte to pomocí vysoce výkonné aktivace – zvyšuje to výkonnost. Udělejte mezi těmito dvěma položkami rovnováhu tím, že rozdělíte svůj rozpočet zhruba 60 % na budování značky, 40 % na aktivaci.
Zvyšte výkonnost tam, kde můžete. Ale ujistěte se, že to srovnáváte. Buďte opatrní, pokud jde o změnu rozpočtu mezi značkou a aktivací. Fungují různě v různých časových intervalech.
Nebuďte příliš nadšeni z drobných aktivit, které se zdají vysoce výkonné. Taková výkonnost pravděpodobně zmizí, pokud za ně budete utrácet více.