Pomozte klientům pochopit důležitost skvělého castingu. Můžete díky tomu vyčnívat, posílit empatii, důvěru a estetickou přitažlivost. Udělejte to dobře a reklama bude věrohodnější, výraznější a nezapomenutelná.
Uvědomte si, jak velmi citlivé jsou naše reakce na ostatní lidi. Obsaďte do reklam lidi, kteří vyvolávají empatii a pocity. Tyto emoce jsou klíčem k efektivnímu budování značky.
Buďte opatrní při výběru herců. Castingy většinou fungují na úrovni „Systému 1“, takže je těžké vybírat pomocí tradičního výzkumu.
Nevěřte lidem, když říkají, že chtějí v reklamách vidět sami sebe. Důkazy naznačují, že tomu tak ve skutečnosti není. Více pozornosti věnujte spíš tomu, zda lidé u reklamy soucítí sami se sebou. Identifikujeme sebe pomocí emocí, ne osoby.
Udělej své hrdiny „věrohodnými“. To však nenaznačuje zjednodušení realismu. Herci nebo kreslené postavičky jsou někdy více „autentické“ než skuteční lidé.
Vyhýbejte se nevýraznému, standardnímu a konvenčnímu – ať už používáte „skutečné lidi“ nebo herce. Použijte casting k tomu, aby byly vaše reklamy odlišné a nezapomenutelné. Přistupujte citlivě k diverzitě a stereotypům. Věci se sice mění. Ale máme před sebou ještě dlouhou cestu.
Uvědomte si, že marketéři (podle našich zkušeností) na méně rozvinutých trzích mají tendenci být konzervativnější. Ale jejich zákazníci jsou často otevřenější ke změně, než si marketéři myslí.
Pokud používáte „skutečné lidi“, tak si dávejte pozor na problémy spojené s tím, že vaše značka bude vyčnívat nebo mást zákazníky. Jakmile byli lidé v reklamě neobvyklí, tak se rázem stávají běžnými.
Pokud chcete ukázat skutečné lidi, udělejte to zajímavým a výrazným způsobem. Kampaň značky Halifax kombinuje skutečné zaměstnance s kreslenými postavami. Top Cat je skvělým příkladem.
Pamatujte si, že existuje důvod, proč nejlepší filmy a televizní seriály neobsahují „obyčejné lidi“. Lidé raději sledují „mimořádné lidi“. Využijte „vady“: nos „větší než obvykle“ hrdiny řídící auto v televizním spotu „Find Your Magic“ pro značku Axe; šilhající oči surfaře v kampani pro Guinness. Malé věci dokáží udělat velký rozdíl. A lidé si toho všimnou.
Myslete na to, jak projevit tyto důležité „malé detaily“ v předběžném testování. To se těžko ukazuje v animaticích.

Categories: Plánování