Nikdy nepředpokládejte, že je váš problém unikátní. Jiní mu čelili již dříve. Učte se od nich.
Poznejte obecná “pravidla” pro efektivní marketing. Pochopte, jak se tato pravidla liší podle kontextu. Používejte data a důkazy, abyste přesně pochopili, kdy lze pravidla ohýbat.
Když začínáte pracovat na nových značkách, tak použijte několik jednoduchých „základních prvků“ analýz. Porovnejte SOV proti SOM. A penetraci proti frekvenci. Zjistěte, jak se tyto metriky chovají ve vaší kategorii.
Učte se z jiných kategorií. Prodej pojištění není stejný jako prodej pracího prášku, ale existují zde podobnosti. Studujte značky z jiných sektorů, které řešily stejné problémy jako jsou ty vaše.
Učte se z jiných zemí. Kulturní rozdíly jsou důležité. Základy psychologie, ekonomie a marketingu jsou však všude podobné. Vyzkoušel někdo tuto strategii jinde? Existují nějaké značky z jiných trhů, od kterých se můžete něco naučit?
Odolejte nutkání odmítnout nápady, které „tu ještě nebyly vymyšleny“. Vaše značka není tak výjimečná, jak si myslíte. Navíc byste neměli předpokládat, že vaše značka je jiná. Pravděpodobně se chová podobně jako ostatní značky v jejich kategorii. Porušení pravidel kategorie je těžké – a obvykle to vyžaduje radikálně odlišný produkt nebo službu.
Nepředpokládejte, že vaši zákazníci jsou odlišní. Vaši zákazníci budou podobní zákazníkům vaší konkurence. Ve skutečnosti se může jednat o stejné lidi.
Odolejte nutkání vytvářet rozdíly tam, kde žádné neexistují. Buďte skeptičtí ohledně segmentačních studií, které dělí lidi do úhledných, elegantně pojmenovaných skupin.
Buďte cynický ke každému označení začínajícím slovem „Generace“. Stejně jako „Mileniálové“. Generační rozdíly jsou menší, než si myslíte.
Učte se z minulosti. Nové technologie a společenské trendy přinášejí nové problémy a nástroje k jejich řešení. Ale základy marketingu jsou překvapivě stabilní.
Obeznamte se s historií vaší značky. Přečtěte si staré IPA a APG dokumenty o značce a konkurenci (u nás je dostupné Effie).
Dívejte se úplně mimo marketing. Všimněte si, jak Great Ormond Street Hospital spolupracovala s posádkou F1, aby se naučila, jak zlepšit rychlost a efektivnost předávání pacientů z operačního sálu na jednotku intenzivní péče.

Photo by Jose Francisco Fernandez Saura from Pexels

Categories: Plánování