Marketing, který opravdu naštve lidi, je pravděpodobně špatný nápad. Sociální sítě pomáhají rozdmýchat tyto plameny rozhořčení, proto přemýšlejte pečlivě o tom, koho byste mohli urazit.
Ale když se na druhou stranu podíváte za headliny, tak počet stížností je často nízký. Prodeje kvůli tomu nemusí trpět. Diskuse může být dokonce užitečná (až do určitého bodu), a to tím, že se zvýší výraznost.
Nicméně pokud jde o reklamy, tak nezapomeňte, že se lidé o ně moc nezajímají. Proto se negativní reakce objevují vzácně. Doposud se neobjevil žádný důkaz o reklamě, který by měl negativní vliv na prodej.
Podobně se nemusíte obávat „odcizení“. Negativní vlivy mezi stávajícími zákazníky, ale nikoliv u nových zákazníků (nebo naopak) se nestávají.
Nebojte se, že by odvážné a provokativní nápady, vyvolaly odcizení. Spíše byste se měli bát lhostejnosti – a to je nádherně osvobozující pocit z pohledu kreativity.
Pamatujte si, že lidé jsou přirozeně odolní vůči změnám. Psychologové to nazývají „status quo bias“ (tendence k zachovávání současného stavu). To se odlišuje od „odcizení“, ale může se to plést. Dávejte si na to pozor, až budete hledat nové nápady.
Lidé jsou mnohem častěji ovlivněni názory jiných, než si myslíme. Pamatujte, že to, co vypadá jako kontroverzní myšlenka v rámci výzkumu, tak se může jednat o masivní hit, pokud strhne dostatek lidí.
Nejjednodušší způsob, jak si odcizit lidi, je agresivní marketing. Proto dělejte svou komunikaci přitažlivou nebo užitečnou (nebo obojí), a neotravujte lidi.

Categories: Plánování