Adam Horecký začal pracovat v marketingovém průzkumu na konci studia. Po 4 letech v průzkumné agentuře dostal možnost dělat stratéga v agentuře MADE BY VACULIK. Nyní už je tam 6 rokem a vy si s ním teď můžete přečíst rozhovor 😉

Každá úspěšná kampaň začíná dobrým briefem. Zkus se tedy představit ve formě briefu s nejpodstatnějšími informacemi, které bychom o tobě měli vědět. Popiš sebe sama ve formě krátkého headlinu.
“To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že po tobě nejdou.”

Jaké zvíře nejlépe vystihuje tvůj charakter a proč?
Ryba. Som narodený pod tým znamením a celkom to sedí:-)

Pokud bys byl influencer, jaký typ obsahu bys sdílel se svými fanoušky?

Niečo s hudbou.

Jak bys popsal osobu, který je tvůj naprostý protiklad?
Futbalista.

Jaká byla tvá cesta ke strategii a plánování?

Strednú školu som mal zameranú na ekónómiu a bankovníctvo, a univerzitu na sociológiu. Nejako logicky ma to nasmerovalo k prieskumu trhu (niečo medzi svetom biznisu a štúdiom spoločnosti). K práci stratéga som sa dostal až následne, ale o to je môj vzťah k nej intenzívnejší:-)

Proč sis tohle zvolil jako živobytí?
Baví ma to, vždy som mal rád reklamy. Cítim sa v tom autenticky.

Jaký neobvyklý zvyk nebo absurdní věc máš nejradši?
Občas niektoré veci proste musím urobiť, čo môže u niekoho evokovať sklon k obsedantno-kompulzívnej poruche.

Kdo tě v současné době nejvíce ovlivňuje?

Bude to znieť ako cliche, ale moja dvojročná dcéra:)

Jaké nové chování nejvíce zlepšilo tvůj život v posledních několika letech?
Schopnosť byť sebeckejší v rámci work-life balansu.

Stratégové jsou dobří pozorovatelé světa, aby nacházeli insighty. Můžeš popsat nějaký tvůj nedávný postřeh (například v MHD), který ti uvíznul v hlavě?
Podľa mňa celá situácia ohľadne COVID-19 je nesmierne zaujímavá na insighty. Už len zistenie, že postsocialistická mentalita (strach z autorít, prípadné hrozba udavačstva) vedie ku zodpovednejšiemu dodržiavaniu karanténnych opatrení v porovnaní so západnými krajinami.

Máš nějaké hobby nebo sportuješ?
Čo sa týka hobby mám veľmi rád hudbu a čo sa týka športu mám rád beh.

Máš nějaké oblíbené reklamní manifesto?
“Be afraid. Be very afraid.” (Marcelo Pascoa – Burger King) / meaning: Keď sa nebojíš, nebude to silná kampaň.

Můžeš se podělit o jeden slajd z libovolné prezentace, na které ses podílel, a jsi nejvíce pyšný?
Nejvíce pyšný? Snažím se mít dobrý každý slajd každé prezentace. Každého klienta, pro kterého pracuju, si nesmírně vážím, pracuju pro něj naplno. A tak najít jeden slajd úplně nedokážu. Takže, slovy klasika: sorry, jako.

Jakou radu bys dal mladým stratégům?

Snažte sa pochopiť, prečo ľudia robia, to čo robia. Potom ich ľahšie presvedčíte, aby robili niečo iné…

Jaká byla nejlepší rada, kterou ti kdo dal v rámci strategie?
V prvom ročníku sociológie nám povedal jeden docent, že “všetko so všetkým súvisí”…

Podstatnou rolí je i sledování trendů. Který trend z poslední doby považuješ za nejzajímavější a proč?
Pečenie kváskového chleba počas korona krízy:-)

Jaký populární trend v zahraničí bys chtěl, aby byl také populární na Slovensku?
Trend podpory lokálnych značiek.

Na jakou práci (kampaň) jsi nejvíc pyšný?
Asi na pro bono projekty pre Dobrý Anjel, napríklad na poslednú kampaň.

Co pro tebe znamená slovo “filosofie”?
Schopnosť verbálne vysvetlovať veci okolo nás.

Jak se překrývají tvé profesionální a osobní přesvědčení?

Snažím sa hovoriť to, čo si naozaj myslím. A to sa nemení po príchode z práce domov.

Jak žiješ v přítomnosti, když tvou prací je odhalit budoucnost?
Normálne ako každý iný:-)

Jaká přesvědčení nebo návyky změnily tvůj život v posledních pěti letech?
Budem sa opakovať, ale narodenie dieťaťa mi dosť prehodnotilo priority:-)

Co děláš, když se cítíš přemoženě nebo dočasně nesoustředěně?
Zase sa budem opakovať, ale keď som s dcérou, tak sa mi darí úplne vypnúť.

Měli by stratégové žít více filosofické životy?
Podľa mňa ani nie. Teda aspoň nie tí reklamní. Väčšinou robíme reklamy pre masy, nie pre intelektuálov.

Máš nějaké užitečné mentální nebo heuristické modely?
Viac počúvať ako hovoriť.

Stratégové také hodně čtou. Četl si v poslední době nějakou knihu, která rozšířila tvou schopnost empatie?

The Mom Test od Roba Fitzpatrica – aj keď je to knižka skôr pre startupistov, krásne vysvetľuje, ako byť empatický voči spotrebiteľom, a súčasne sa neutopiť v pre-testoch.

Který internetový zdroj čteš nejraději?
Čo sa týka internetových zdrojov som veľmi promiskuitný:-)

Děkuji za rozhovor!

Categories: Rozhovory